onsdag 17 februari 2010

15 moduler - tjohoo!


Efter 15 stickade moduler kan jag mönsterbeskrivningen så gott som utantill. Jag har dessutom slutat göra små markeringar i beskrivningen för att hitta tillbaka i mönstret efter att ha slutat sticka mitt i en modul, numer känner igen varven. Det är en seger. Men trots att stickningen går mer och mer på rutin blir det alls inte långtråkigt. Modulens variation av maskor och varv håller förtjusningen vid liv. Dessutom är det infernaliskt spännande att se sjalen växa fram och ta form.

Färgsammansättningen är lite av en utmaning. Planera efterhand har fungerat bra hittills men desto större sjalen blir desto viktigare blir det att på förhand bestämma vilken färg som ska stickas var. Bättre tänka efter innan så att jag slipper repa upp en hel modul bara för att fel färg hamnat på fel plats och irriterar mitt estetiska sinne.

1 kommentar:

  1. här går det undan ser jag. ska bli kul att se det färdiga resultatet:)

    SvaraRadera