torsdag 4 februari 2010

Inte så klurigt alls


Sjalens första modul är ett faktum. Och faktum är att mönsterstickningen inte är så klurigt alls. Inte ens med engelsk mönsterbeskrivning. Dessutom är det betydligt festligare än att sticka vanliga aviga och räta (med undantag för lovikkavantar förstås). Men det är fortfarande väldigt förvirrande när det blir fel vid mönsterstickning och fel blev det efter bara några varv. Och den enklaste lösningen för mig var att börja om från början så det gjorde jag. Men så kan jag givetvis inte hålla på i längden. Jag måste lära mig att rätta till felen längst vägen och Petra har så gott som lovat mig att jag inom kort inte kommer att uppleva fel lika svettigt som jag gjorde idag. Försök nummer två blev dock en helt felfri modul. Phuu… Nästa utmaning blir att länka ihop modul ett med modul två. Hoppas det dyker upp någon vänlig och stickkunnig själ på Klangfärgsgatan i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar