tisdag 16 februari 2010

Das mudd!





Efter att ha friskat upp minnet vad det gäller betygskriterierna för stickkursen kan jag inte nog framhålla hur miljömedveten jag i mitt undermedvetna var när jag inhandlade mitt garn - 100 procentigt, naturfärgat ullgarn från närbelägna Mariestad!

Med det sagt kan jag bara konstatera att projektet är på frammarsch - projektplanen skriven, mood boarden är på plats och spetsmudden är färdigstickad. Spetsmudden, som var en övning inför projektet, visade sig vara svårbemästrad och betydligt mer komplicerad att sticka än sjalens moduler. Mönstret var fullständigt begripligt efter Petras genomgång men när jag tappade bort mig i beskrivningen eller, ännu värre, tappade en maska fick jag ingen ordning på 't. Totalt förvirrad. Jag blev därför tvungen att sticka felfritt från början till slut vilket innebar att jag började om minst fem gånger. Kanske fler men absolut inte färre.

1 kommentar:

  1. Ricktigt snyggt stickat måste jag säga, men det visste du väl redan. Fråga: När använder man ett sådant plagg, och var i fjällen var du när du fotograferade eftersom jag skymtar ett furubord.
    /S

    SvaraRadera